Аграрна Економіка 2024 Т. 17 № 3-4: 63-71
ІМІДЖ У СИСТЕМІ БІЗНЕС-КУЛЬТУРИ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ НА ЛОКАЛЬНОМУ РІВНІ
ORCID ID: 0009-0004-3273-2537
Н. Зеліско, к. е. н., доцент
ORCID ID: 0009-0004-2896-4589
О. Жарський, аспірант
ORCID ID: 0009-0004-3273-2537
Львівський національний університет природокористування
https://doi.org/10.31734/agrarecon2024.03.063
АНОТАЦІЯ
Розглянуто місце та роль іміджу об’єктів роздрібної торгівлі в системі бізнес-культури територіальних громад. Розкрито органічний зв’язок комерційного іміджу та бізнес-культури, визначено особливості іміджу об’єктів роздрібної торгівлі на локальному рівні, у територіальних громадах зокрема. Враховано наростаюче значення роздрібної торгівлі в економіці територіальних громад, суттєві інноваційні та організаційні зміни у торговельному процесі. Визначено, що бізнес-культура в роздрібній торгівлі ґрунтується на усталених цінностях, поведінкових стандартах та очікуваннях покупців. Вона також враховує поведінкові матриці суспільного життя. Показано організаційний та функціональний зв’язок бізнес-середовища, бізнес-культури та комерційного іміджу. Досліджено асоціативне сприйняття терміна «бізнес-культура» в економічно розвинутих та депресивних територіальних громадах. Показано зв’язок поняття «імідж» та «бізнес-культура», визначено основні фактори формування комерційного іміджу об’єктів роздрібної торгівлі. Відзначено важливість формування фірмового стилю для закріплення позивного сприйняття покупцями. Показано комерційний імідж вибраних об’єктів роздрібної торгівлі в деяких територіальних громадах. Порівняно показник іміджу, отримані в результаті опитування покупців та експертів.
Дійдено висновків про необхідність проведення дослідження ролі та місця іміджу у бізнес-культурі роздрібної торгівлі. При цьому заборонено використовувати досвід та особливості європейської бізнес-культури. Визначено ключові позиції європейської бізнес культури.
КЛЮЧОВІ СЛОВА
роздрібна торгівля, імідж, комерційний імідж, бізнес-середовище, бізнес-культура
ПОВНИЙ ТЕКСТ
ПОСИЛАННЯ
- Булкіна, І. та Чепелюк, М. Європейські орієнтири розвитку в бізнес-культурі [online] Доступно: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/ [Дата звернення 27 вересня 2024].
- Варенко, В. М., 2013. Інформаційно-аналітична діяльність: навчальний посібник. Київ: Університет «Україна».
- Данильчук, Л. О., 2007. Формування професійно-особистісного іміджу майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю: дис... канд. пед. наук: 13.00.04; Житомирський держ. ун-т ім. Івана Франка. Житомир. 267 арк. 186–208.
- Енциклопедія сучасної України, т. 11. Літера І. [online] Доступно: https://esu.com.ua [Дата звернення 29 вересня 2024].
- Ілляшенко, С. та Колодка, А., 2012. Імідж організації як економічна категорія: сутність, зміст, основні етапи формування. SocioEconomic Challenges Journal (Sumy State University), 2 (38), с. 164–170.
- Капустюк, О. М., 2007. Самопрезентація як засіб створення позитивного іміджу особистості: дис... канд. психол. наук: 19.00.05; АПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. Київ, 2007.
- Колодка, А. В., 2016. Організаційно-економічні засади управління іміджем промислового підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04; Сум. держ. ун-т. Суми, 2016. 20 с.
- Мєдвєдєва, І., 2017. Концепції культури в міжнародному бізнесі. Глобальні та національні проблеми економіки, Миколаїв, 16, с. 58–60.
- Молчанов К. А. Особливості формування іміджу політичного лідера в сучасній Україні: дис. ... канд. політ. наук: 23.00.02; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. Київ, 2013.
- Муха, Р. А., 2018. Бізнес-культура, сутність та основні характеристики. Ефективна економіка, 8 [online] Доступно: http://www.economy. nayka.com.ua/?op=1&z=6485 [Дата звернення 22 вересня 2024].
- Палеха, Ю., 2005. Іміджолоґія: навч. пос. Київ : Вид. Європ. ун-ту.
- Талер, Р., 2018. Поведінкова економіка: Як емоції впливають на економічні рішення / перекл. з англ. С. Крикуненко. Київ: Наш Формат.
- Ястремська О. О. Теоретичне та методичне забезпечення оцінювання іміджу промислового підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.04; Харк. нац. екон. ун-т. Харків, 2011. 20 с.
- Bieniek-Majka, M., 2024. Kryteria estetyczne narzucane przez sieci handlowe a potencjalne utracone korzyści w produkcji podstawowej marchwi. Studium przypadku. Problemy Rolnictwa Światowego, 24 (1), s. 26–34.
- Kotler, Ph. and Keller, K., L., 2006. Marketingmenedzsment., Budapest: Akadémiai Kiadó, 906 р.
- Sydol, S., 1999. Przedsiebiorstwo. Podstawy nauki o przedsiebiorstwie. Teoroja i praktyka zarzadzania. Torun.